Իրան-Ադրբեջան երկաթգծի կառուցումը «խաղից չի հանում» Հայաստանին
Փետրվարի վերջին Ադրբեջանի նախագահ Իլհամ Ալիևի՝ Իրան կատարած այցի ժամանակ կնքվեց Իրան-Ադրբեջան երկաթգծի կառուցման մասին համաձայնագիր, որով նախատեսվում է ավարտին հասցնել նախագիծը մինչև 2017թ.-ը: Այս փաստաթուղթը մեծ հետաքրքրություն առաջացրեց Հայաստանում, քանի որ դիտարկվեց, որպես հնարավոր սպառնալիք մեր ծրագրերին:
Արձագանքը բնական էր՝ հաշվի առնելով Իրան-Հայաստան երկաթգծի կառուցման հայկական կողմի ակնկալիքներն ու շահագրգռությունը: Դժվար է միանշանակ ասել, թե արդյոք Ադրբեջանի հետ կնքած պայմանագիրը վտանգում է հայ-իրանական երկաթգծի շահագործման հավանականությունը, սակայն հարցը միանշանակ ուշադրության արժանի է: Այլ է խնդիրը, որ Ադրբեջանը սրանով չի փոխարինի Հայաստանն Իրանի համար՝ որպես դեպի Եվրոպա տանող տարանցիկ ուղի:
Ինչ վերաբերում է երկաթգծին, սխալ է համարել, որ մենք հայտնվել ենք «խաբվածի» կարգավիճակում: Ըստ էության, Իրանը մշտապես երկաթգծի՝ հայկական կողմի կառուցումը թողել է մեզ վրա՝ պատրաստակամություն հայտնելով սեփական միջոցներով կառուցել ու հայկական երկաթգծին միացնել իրանական հատվածը: Այս իմաստով, եթե հայկական կողմն այնուամենայնիվ կառուցի երկաթգծի Հայաստանի տարածքով անցնող բաց հատվածը, նախագիծը ողջունելի կլինի Իրանի համար՝ տարանցման ուղիների դիվերսիֆիկացման տեսակետից:
Այլ է հարցը, թե հայկական կողմը ե՞րբ և ի՞նչ միջոցներով կկարողանա կառուցել երկաթգիծը: Հայկական կողմից խնդիրն այստեղ գումար ձեռք բերելն է:Հաշվի առնելով ռուս-թուրքական լարված հարաբերությունները՝ կարելի է ենթադրել, որ հայ-իրանական երկաթգծի առկայությունը ձեռնտու կլինի նաև Ռուսաստանին: Եվ պետք է հանգիստ վերաբերվել այն փաստին, որ ամեն երկիր, Իրանը բացառություն չէ, ունի շահավետության գնահատման ցուցիչներ ու այդ ցուցիչներով առաջնորդվելու տրամաբանական հակում. թողնել առկա երկաթգծի օգտագործումն ու սեփական միջոցներով կառուցել հայկական երկաթգիծը՝ կորցնելով ժամանակ ու ռեսուրսներ, հիմնավորված չէր լինի:
Ի դեպ, խոսելով դիվերսիֆիկացման քաղաքականության մասին, պետք է նշել, որ բոլորովին զարմանալի չէ Իրանի՝ առևտրային այլընտրանքային տարբեր ուղիների որոնման ձգտումը՝ հաշվի առելով վերջինիս տնտեսության հզորությունն ու արտաքին կապերի վերականգնման ձգտումը:
Հավելենք նաև, որ երկաթգծի կառուցմամբ չեն միայն պայմանավորված ՀՀ-Իրան հարաբերությունները: Արդեն ընթացքի մեջ է իրանական միջոցներով Մեղրու ՀԷԿ-ի կառուցումը, որը 15 տարվա շահագործումից հետո դառնալու է Հայաստանի սեփականությունը: Տարիներ շարունակ իրականցվում է գազ-էլ. Էներգիա բարտերային փոխանակում ու նախատեսվում է ծավալների ընդլայնում: Պետք չէ մոռանալ Պուշկինի լեռնանցքի հողմաղացը, որը ևս իրանական միջոցներով է կառուցվել:
Էներգետիկ ոլորտում համագործակցությունն արդեն իսկ բարձր մակարդակի վրա է և այն կարելի է զարգացնել: Իսկ երկաթգծի պայմանական «կորուստը» հարաբերական է, քանի որ երկաթգծի կառուցման համար բավարար միջոցներ ունենալով այդ խնդիրը ևս կլուծվի:
այլ նյութեր այս թեմայով
- ՀՀ երկարաժամկետ վարկային վարկանիշը S&P Global Ratings–ը բարձրացրել է Այն, ըստ S&P–ի, մի կողմից արտացոլում է Հայաստանի տնտեսական աճի լավ հեռանկարները և բյուջետային ցուցանիշների բարելավումը,...
- Fitch գործակալությունը բարձրացրել է Հայաստանի վարկանիշը Նշվել է, որ վարկանիշի բարձրացումը հենվում է մի շարք կարեւոր գործոնների վրա, որոնց թվում Fitch-ը նշել է կայուն տնտեսական...
- Հայաստանից Wildberries-ում ապրանքների վաճառքը 2023թ-ի առաջին կիսամյակում աճել է 50%-ով Վաճառքի թոփ հնգյակում են սնունդը (163,6 մլն ռուբլի կամ 687.12 մլն դրամ), կոշիկը (135 մլն ռուբլի կամ 567 մլն դրամ), հագուստը...
- Հայաստանից ցորենի և ձեթի արտահանումն արգելվեց 6 ամսով Որոշումն ընդունվել է Հայաստանի պարենային անվտանգության և տնտեսության կայունացման ապահովման համատեքստում։
- Վերաֆինանսավորման տոկոսադրույքը ՀՀ-ում նվազեցվեց ԿԲ սպասումների գործողության վրա ազդող գործոնների, հիմնականան մեսիջների և ձևավորված սպասումների շուրջ «Հայացք»...
-
16:17
ՀԱՐԳԵԼԻ՛ ԸՆԹԵՐՑՈՂ
-
16:16
Հանրապետությունում առաջիկա օրերին օդի ջերմաստիճանն աստիճանաբար կնվազի 8-10 աստիճանով
-
16:11
Հոկտեմբերի 7-ին ԱՊՀ-ի ոչ պաշտոնական գագաթնաժողով նախատեսված չէ. Պեսկով
-
16:10
Ադրբեջանի ԶՈՒ կրակի հետևանքով հայկական կողմում կան տուժածներ․ ՀՀ ՊՆ
-
16:00
ԼՂ-ից բռնի տեղահանված առանց ուղեկցողի մնացած 20 երեխա և 216 տարեց գտնվում են ՀՀ աշխատանքի և սոցիալական հարցերի նախարարության հոգածության ներքո
-
15:30
Իրանը կողմ է տարածաշրջանի համար շահավետ տրանսպորտային հաղորդակցությունների զարգացմանը, սակայն ոչ՝ միջազգային սահմանների փոփոխությանը
-
15:10
Պետք է միջոցներ ձեռնարկել Ադրբեջանի կողմից սպառնալիքները կասեցնելու համար. իսպանացի պատգամավորը Գորիսում է
-
14:54
Ադրբեջանի ԶՈՒ-ն կրակ է բացել Կութի հատվածում տեղակայված հայկական դիրքերի անձնակազմի համար սնունդ տեղափոխող մեքենայի ուղղությամբ
-
14:46
Մեր երկրները միևնույն մարտահրավերներն ունեն. կիպրոսցի խորհրդարանականը՝ Ալեն Սիմոնյանին
-
12:00
Ֆրանսիայի ԱԳ նախարարը կայցելի Հայաստան
-
11:30
Սամվել Շահրամանյանն ու մի խումբ պատասխանատուներ կմնան ԼՂ-ում՝ մինչև որոնողափրկարարական աշխատանքների ավարտը
-
11:03
ՄԱԿ-ի առաքելությունը շատ, շատ, շատ օգտակար է Արցախի անապատում. Ժան-Քրիստոֆ Բյուսոն
-
10:43
Ադրբեջանի փոխվարչապետն այսօր կմեկնի Ստեփանակերտ
-
10:07
Սենատոր Գարի Փիթերսը ներկայացրել է օրինագիծ, որն արգելում է ԱՄՆ օգնությունն Ադրբեջանին
-
09:38
Խումբն Արցախում կմնա` մինչև զոհվածների աճյունների ու անհետ կորածների որոնողափրկարարական աշխատանքների ավարտը. Թադևոսյան
-
20:26
Ժամը 18։00-ի դրությամբ ԼՂ-ից բռնի տեղահանված 100․480 անձ արդեն Հայաստանում է
-
19:54
Ադրբեջանի պաշտպանության նախարարությունն ապատեղեկատվություն է տարածել
-
15:25
Օդի ջերմաստիճանը կնվազի 7-10 աստիճանով, սպասվում է անձրև և ամպրոպ
-
13:16
Միացյալ Թագավորությունը 1 միլիոն ֆունտ ստեռլինգ կհատկացնի՝ աջակցելու Լեռնային Ղարաբաղից բռնի տեղահանվածներին
-
12:25
Հայաստան է ժամանել բռնի տեղահանված 100 հազար 417 արցախցի
օրվա
շաբաթվա
ամսվա
Խոնավություն՝ 50%
Քամի՝ 0,51 կմ/ժ