Իրան-Հնդկաստան-Աֆղանստան. ևս մեկ տրանսպորտային միջանցք
Միջին Արևելքում և Հարավային Ասիայում քաղաքականության ամենագլխավոր հարցերից է տրանսպորտային միջանցքների ձևավորումը: Այժմ հիմնականում խոսվում է Չինաստանի և նրա Նոր Մետաքսի ճանապարհի՝ «Մեկ գոտի, մեկ ուղի» նախագծի մասին, սակայն այս տարածաշրջանում մի շարք այլ տրանսպորտային ծրագրեր կան, որոնցից են Չինաստան-Պակիստան տնտեսական միջանցքը (CPEC), Թուրքմենստան-Աֆղանստան-Պակիստան-Հնդկաստան (TAPI), Իրան-Պակիստան-Հնդկաստան (IPI), Իրան-Օման-Հնդկաստան (IOI) խողովակաշարերը, «Հյուսիս-Հարավ» տրանսպորտային միջանցքը:
Այստեղ յուրաքանչյուր մասնակից սեփական խաղն է տանում, ընդ որում միևնույն երկրները կարող են մի նախագծում դաշնակիցներ լինել, իսկ մյուսում՝ հակառակորդներ: Իրանի վրայից պատժամիջոցների մասնակի հանումը «միջանցքային պատերազմի» համար լրացուցիչ խթան հանդիսացավ:
Այս համատեքստում հետաքրքրության է արժանի Հնդկաստանի վարչապետ Նարենդրա Մոդիի պաշտոնական այցը Թեհրան մայիսի 22-23-ը: Այն շատ կարևոր էր, քանի որ տեղի ունեցավ հակաիրանական պատժամիջոցները հանելուց հետո: Սա Մոդիի՝ երկու տարի առաջ իշխանության գալուց հետո առաջին այցն է Իրան: Իրանի նախագահ Հասան Ռոուհանի հետ նա բանակցություններ է վարել առևտրատնտեսական, քաղաքական և մշակութային հարաբերություններն ընդլայնելու վերաբերյալ:
Երկու երկրների միջև հետագա տնտեսական համագործակցության համար կարևոր են նավթային և գազային ոլորտները: Իրանը նավթի ու գազի հարուստ պաշարներ ունի, իսկ Հնդկաստանի տնտեսության զարգացման համար ավելի ու ավելի շատ էներգակիրներ են անհրաժեշտ:
Այցի ընթացքում կնքվել է 12 փաստաթուղթ, սակայն դրանց մեջ ամենակարևորն Իրան-Հնդկաստան-Աֆղանստան եռակողմ համաձայնագիրն էր իրանական Չաբահար նավահանգստով տարանցման միջանցքի մասին, որի ստորագրման համար հատուկ Թեհրան էր ժամանել Աֆղանստանի նախագահ Աշրաֆ Գանին:
Իրանական Չաբահար նավահանգիստը կարող է դառնալ տարբեր երկրները միմյանց միացնող կետ, որոնց թվում են Հնդկաստանը, Աֆղանստանը, Միջին Ասիայի, ԱՊՀ-ի և Արևելյան Եվրոպայի երկրները:
Հիշեցնենք, որ Հնդկաստանը և Իրանը Չաբահարի նավահանգստի վերաբերյալ փոխըմբռնման հուշագիր են ստորագրել դեռևս 2015-ին:
Նավահանգստի զարգացումը Չաբահար-Զահեդան-Զարանջ ցամաքային երթուղու օգտագործման հետ միասին Աֆղանստանին թույլ կտա ծովով ուղիղ ելք ստանալ դեպի Հնդկաստան, իսկ վերջինիս էլ՝ դեպի Միջին Ասիա՝ շրջանցելով Պակիստանը: Չաբահարի շրջանում Մեքրան ազատ տնտեսական գոտում ավելի քան 50հա տարածքում արդեն գրանցվել են 130 աֆղանական ընկերություններ, որոնք պատրաստ են Իրանով բեռներ տեղափոխել:
Նշենք, որ Պակիստանը Հնդկաստանին թույլ չի տալիս իր տարածքով ապրանք տեղափոխել դեպի Աֆղանստան և միայն վերջերս է թույլատրել, որ աֆղանական որոշ ապրանքներ մտնեն Հնդկաստան:
Հնդկաստանի այս քայլը կարելի է դիտարկել որպես Պակիստանում Չինաստանի ազդեցության հակակշիռ: Վերջինս Չինաստան-Պակիստան տնտեսական միջանցք նախագծի շրջանակներում վերակառուցում է պակիստանյան Գվադար նավահանգիստը, որն ընդամենը 72կմ հեռավորության վրա է գտնվում Չաբահարից:
Իրանի և Հնդկաստանի համատեղ ներդրումները կնպաստեն նոր միջազգային տրանսպորտային միջանցքի ստեղծմանը: Ըստ համաձայնագրի, Հնդկաստանը $500մլն դոլար կհատկացնի Օսմանյան ծոցի ափին գտնվող այս նավահանգստի զարգացմանը, որը կվերածվի տարածաշրջանային հզոր առևտրային կենտրոնի: Սա արտասահմանյան առաջին նավահանգիստն է, որում Հնդկաստանն այս աստիճանի ներգրավված է: Բացի նավահանգիստը վերակառուցելուց, Հնդկաստանը կօգնի նաև 500կմ երկարություն ունեցող երկաթուղի կառուցել Չաբահարի և Զահեդանի միջև:
Հնդկաստանը և Իրանը վերանայում են երկկողմ փոխգործակցությունը նոր համատեքստում՝ հաշվի առնելով, Իսլամական Պետության դերի աճը, պահպանվող անկայուն վիճակն Աֆղանստանում և Չինաստանի դերն իր «Մեկ գոտի, մեկ ուղի» նախագծով ու Պակիստանի Գվադար նավահանգիստը չինական Սինծյան-ույղուրական շրջանի հետ կապող տնտեսական միջանցքով:
Սա ոչ միայն տնտեսական, այլև քաղաքական փաստաթուղթ է, քանի որ պետություններին պարտավորեցնում է կանոնակարգել սեփական արտաքին քաղաքականությունը՝ պայմաններ ստեղծելով տարածաշրջանային համագործակցության համար: Իրանի նախագահի խոսքերով, փաստաթուղթը լայն հնարավորություններ է բացում նաև այլ պետությունների համար: Այն ուղղված չէ որևէ երրորդ երկրի դեմ, այլ նպատակ ունի համագործակցել բոլոր շահագրգիռ կողմերի հետ:
-
16:17
ՀԱՐԳԵԼԻ՛ ԸՆԹԵՐՑՈՂ
-
16:16
Հանրապետությունում առաջիկա օրերին օդի ջերմաստիճանն աստիճանաբար կնվազի 8-10 աստիճանով
-
16:11
Հոկտեմբերի 7-ին ԱՊՀ-ի ոչ պաշտոնական գագաթնաժողով նախատեսված չէ. Պեսկով
-
16:10
Ադրբեջանի ԶՈՒ կրակի հետևանքով հայկական կողմում կան տուժածներ․ ՀՀ ՊՆ
-
16:00
ԼՂ-ից բռնի տեղահանված առանց ուղեկցողի մնացած 20 երեխա և 216 տարեց գտնվում են ՀՀ աշխատանքի և սոցիալական հարցերի նախարարության հոգածության ներքո
-
15:30
Իրանը կողմ է տարածաշրջանի համար շահավետ տրանսպորտային հաղորդակցությունների զարգացմանը, սակայն ոչ՝ միջազգային սահմանների փոփոխությանը
-
15:10
Պետք է միջոցներ ձեռնարկել Ադրբեջանի կողմից սպառնալիքները կասեցնելու համար. իսպանացի պատգամավորը Գորիսում է
-
14:54
Ադրբեջանի ԶՈՒ-ն կրակ է բացել Կութի հատվածում տեղակայված հայկական դիրքերի անձնակազմի համար սնունդ տեղափոխող մեքենայի ուղղությամբ
-
14:46
Մեր երկրները միևնույն մարտահրավերներն ունեն. կիպրոսցի խորհրդարանականը՝ Ալեն Սիմոնյանին
-
12:00
Ֆրանսիայի ԱԳ նախարարը կայցելի Հայաստան
-
11:30
Սամվել Շահրամանյանն ու մի խումբ պատասխանատուներ կմնան ԼՂ-ում՝ մինչև որոնողափրկարարական աշխատանքների ավարտը
-
11:03
ՄԱԿ-ի առաքելությունը շատ, շատ, շատ օգտակար է Արցախի անապատում. Ժան-Քրիստոֆ Բյուսոն
-
10:43
Ադրբեջանի փոխվարչապետն այսօր կմեկնի Ստեփանակերտ
-
10:07
Սենատոր Գարի Փիթերսը ներկայացրել է օրինագիծ, որն արգելում է ԱՄՆ օգնությունն Ադրբեջանին
-
09:38
Խումբն Արցախում կմնա` մինչև զոհվածների աճյունների ու անհետ կորածների որոնողափրկարարական աշխատանքների ավարտը. Թադևոսյան
-
20:26
Ժամը 18։00-ի դրությամբ ԼՂ-ից բռնի տեղահանված 100․480 անձ արդեն Հայաստանում է
-
19:54
Ադրբեջանի պաշտպանության նախարարությունն ապատեղեկատվություն է տարածել
-
15:25
Օդի ջերմաստիճանը կնվազի 7-10 աստիճանով, սպասվում է անձրև և ամպրոպ
-
13:16
Միացյալ Թագավորությունը 1 միլիոն ֆունտ ստեռլինգ կհատկացնի՝ աջակցելու Լեռնային Ղարաբաղից բռնի տեղահանվածներին
-
12:25
Հայաստան է ժամանել բռնի տեղահանված 100 հազար 417 արցախցի
օրվա
շաբաթվա
ամսվա
Խոնավություն՝ %
Քամի՝ կմ/ժ