Մետաքսի ճանապարհին ներգրավվածության համար Հայաստանն ավարտուն տրանսպորային ուղի պետք է ներակայացնի
Անցյալ շաբաթ Պեկինում կայացավ «Մեկ գոտի, մեկ ճանապարհ» միջազգային տնտեսական համաժողովը: Աշխարհի ավելի քան հարյուր երկրներից ժամանած պատվիրակությունների թվում էր նաև Հայաստանի ներկայացուցչությունը՝Տրանսպորտի, կապի և տեղեկատվական տեխնոլոգիաների նախարար Վահան Մարտիրոսյանի գլխավորությամբ:
Համաժողովի քննարկման առարկան Նոր Մետաքսի ճանապարհ տնտեսական-առևտրային ծագրի իրականացումն էր: Հատկանշական է, որ մինչ համաժողովը Չինաստանը պատրաստակամություն է հայտնել 14,5 մլրդ դոլար հատկացնել Մետաքսի ճանապարհի հիմնադրամին: Համաժողովն, ըստ էության, կարելի է համարել պատմական Մետաքսի ճանապարհը վերականգնելուն ուղղված Չինաստանի նախաձեռնության առաջին գործնական քայլը վերջին հինգ- վեց տարիների ընթացքում: Համաժողովի քննարկումների առանցքում ծրագրի համար տրանպորտային ենթակառուցվածքների ստեղծումն էր:
Պետք է նշել, որ Նոր Մետաքսի ճանապարհի աշխարհագրական առանցքում Ասիան Եվրոպային կապող հանգուցային տարածաշրջաններն են, այդ թվում՝ հետխորհդային, ԱՊՀ երկրները: Հայաստանն այս ամենում ունի հստակ առանձնացված շահեր ու հնարավորություններ:
Ամենաակնհայտ առաջնահերությունն այս պարագայում հայկական կողմի «Հյուսիս-Հարավ» նախագծի շուտափույթ ավարտն է: Համաժողովին նախարար Վահան Մարտիրոսյանը հանդիպումներ է ունեցել տրանսպորտի ոլորտը կարգավորող բարձրաստիճան պաշտոնյաների, ինչպես նաև չինական մի շարք շինարարական կազմակերպությունների ներկայացուցիչների հետ: Բնականաբար, բանակցությունների ելքը լրիվ այլ մակարդակում կլինի, եթե մենք ունենանք ավարտին հասցված «Հյուսիս-Հարավ» տրանսպորտային միջանցքը: Հասկանալի է, որ այս ավտոմայրուղին նախագծում «շահագործման» ներկայացնելու համար պետք է նաև ունենալ հագեցած ենթակառուցվածքներ, այդ թվում՝ կարգավորված բեռնափոխադրումների համակարգ, բեռնափոխադրումների օրենսդրական ոլորտի վերանայում, բացթողումների առավելագույնս արդյունավետ և արագ համալրում: Առավելագույն ջանքերն է պետք ներդնել այս ուղղությամբ աշխատանքները լիարժեքորեն ավարտին հասցնելու համար, ինչի մասին հայտնել է նաև Վահան Մարտիրոսյանը:
Մյուս կարևորագույն հարցը, որում Հայաստանի շահագրգռվածությունը պետք է մեծ լինի, Իրան-Հայաստան երկաթուղու կառուցման շուրջ բանակցությունների վերսկսումն է: Այստեղ պետք է նշել, որ իրանական կողմից ֆինանսավորման ներգրավման հարցում իրավիճակի փոփոխություն ունենք ՝ հիմնվելով Պեկինում անցկացված համաժողովին, որը Մետաքսի ճանապարհի իրականացմանը, կարծես, նոր թափ է հաղորդում:
Եթե փորձենք անդրադառնալ մեր շահերին, ապա ծրագրին մասնակցությունը փաստացի Հայաստանի համար առևտրային ուղիների դիվերսիֆիկացման հնարավորություն է. Հայաստանը ցամաքային ենթակառուցվածքներով միանում է Եվրոպա դուրս բերող, Մետաքսի ճանապարհի ներքո քննարկվող հնարավոր ծովային ուղիներից մեկին՝ Իրան-Սև ծով- Վրաստան տարբերակին:
Մյուս կողմից, այդպիսով, Հայաստանը կարող է դառնալ Չինաստան-ԵԱՏՄ-Իրան ցամաքային կապն ապահովող դերակատարներից մեկը:
Բոլոր դեպքերում, այսօր առավել քան երբևէ, որպես առանջնահերթություն պետք է դիտարկվի «Հյուսիս-Հարավ» տրանսորտային ուղղու վերջնականացումն ու Իրանի հետ եկաթուղու շինարարության հետ կապված բանակցությունների վերսկսումը՝ զուգահեռաբար դրա իրականացմանն անհրաժեշտ ֆինանսավորման աղբյուրների որոնումներով:
-
16:17
ՀԱՐԳԵԼԻ՛ ԸՆԹԵՐՑՈՂ
-
16:16
Հանրապետությունում առաջիկա օրերին օդի ջերմաստիճանն աստիճանաբար կնվազի 8-10 աստիճանով
-
16:11
Հոկտեմբերի 7-ին ԱՊՀ-ի ոչ պաշտոնական գագաթնաժողով նախատեսված չէ. Պեսկով
-
16:10
Ադրբեջանի ԶՈՒ կրակի հետևանքով հայկական կողմում կան տուժածներ․ ՀՀ ՊՆ
-
16:00
ԼՂ-ից բռնի տեղահանված առանց ուղեկցողի մնացած 20 երեխա և 216 տարեց գտնվում են ՀՀ աշխատանքի և սոցիալական հարցերի նախարարության հոգածության ներքո
-
15:30
Իրանը կողմ է տարածաշրջանի համար շահավետ տրանսպորտային հաղորդակցությունների զարգացմանը, սակայն ոչ՝ միջազգային սահմանների փոփոխությանը
-
15:10
Պետք է միջոցներ ձեռնարկել Ադրբեջանի կողմից սպառնալիքները կասեցնելու համար. իսպանացի պատգամավորը Գորիսում է
-
14:54
Ադրբեջանի ԶՈՒ-ն կրակ է բացել Կութի հատվածում տեղակայված հայկական դիրքերի անձնակազմի համար սնունդ տեղափոխող մեքենայի ուղղությամբ
-
14:46
Մեր երկրները միևնույն մարտահրավերներն ունեն. կիպրոսցի խորհրդարանականը՝ Ալեն Սիմոնյանին
-
12:00
Ֆրանսիայի ԱԳ նախարարը կայցելի Հայաստան
-
11:30
Սամվել Շահրամանյանն ու մի խումբ պատասխանատուներ կմնան ԼՂ-ում՝ մինչև որոնողափրկարարական աշխատանքների ավարտը
-
11:03
ՄԱԿ-ի առաքելությունը շատ, շատ, շատ օգտակար է Արցախի անապատում. Ժան-Քրիստոֆ Բյուսոն
-
10:43
Ադրբեջանի փոխվարչապետն այսօր կմեկնի Ստեփանակերտ
-
10:07
Սենատոր Գարի Փիթերսը ներկայացրել է օրինագիծ, որն արգելում է ԱՄՆ օգնությունն Ադրբեջանին
-
09:38
Խումբն Արցախում կմնա` մինչև զոհվածների աճյունների ու անհետ կորածների որոնողափրկարարական աշխատանքների ավարտը. Թադևոսյան
-
20:26
Ժամը 18։00-ի դրությամբ ԼՂ-ից բռնի տեղահանված 100․480 անձ արդեն Հայաստանում է
-
19:54
Ադրբեջանի պաշտպանության նախարարությունն ապատեղեկատվություն է տարածել
-
15:25
Օդի ջերմաստիճանը կնվազի 7-10 աստիճանով, սպասվում է անձրև և ամպրոպ
-
13:16
Միացյալ Թագավորությունը 1 միլիոն ֆունտ ստեռլինգ կհատկացնի՝ աջակցելու Լեռնային Ղարաբաղից բռնի տեղահանվածներին
-
12:25
Հայաստան է ժամանել բռնի տեղահանված 100 հազար 417 արցախցի
օրվա
շաբաթվա
ամսվա
Խոնավություն՝ %
Քամի՝ կմ/ժ