Կունենա՞նք արդյոք այլընտրանք Վերին Լարսին
Ռուսաստանի և Վրաստանի միջև 2011 թվականին ստորագրված «Մաքսային վարչարարության մեխանիզմի և առևտրի մոնիտորինգի հիմնական սկզբունքների մասին» համաձայնագիրը, որը ենթադրում է Ռուսաստանի և Վրաստանի միջև 3 առևտրային միջանցքի ստեղծում, կյանքի կոչվելու մեծ հնարավորություններ ունի: Ինչպես հայտնի է, դրա համար անհրաժեշտ էր, որ ռուսական և վրացական կողմերն առանձին պայմանագրեր ունենան SGS շվեյցարական ընկերության հետ: Նոյեմբերի կեսերին այդ գործընթացը որոշակիորեն արագացավ Վրաստանի վարչապետի ՌԴ հետ կապերի գծով հատուկ ներկայացուցիչ Զուրաբ Աբաշիձեի և ՌԴ ԱԳ փոխնախարար Գրիգորի Կարասինի հանդիպման շնորհիվ: Արդեն դեկտեմբերի 19-ին Բեռնում վրացական կողմի և շվեյցարական ընկերության միջև պայմանագիրը ստորագրվեց: Այժմ անհրաժեշտ է, որ ռուսական կողմը ևս ստորագրի համանման պայմանագիր, ինչը հնարավորություն կտա զբաղվել միջանցքների ստեղծման աշխատանքներով:
Ժամանակին Ռուսաստանի ԱՀԿ անդամակցությունը չարգելափակելու դիմաց կնքված այս համաձայնագրով նախատեսվում է Ռուսաստանի և Վրաստանի միջև ստեղծել 3 երկկողմ տրանսպորտային միջանցք, որոնց երկու կողմերում կլինեն շվեյցարական SGS ընկերության դիտորդական կետերը, որոնք էլ կվերահսկեն տարանցումը: Ըստ համաձայնագրի՝ առաջինը միջանցքը սկսվում է Սոչիի մոտ և, անցնելով Աբխազիայի տարածքով, ավարտվում է Զուգդիդի քաղաքում, երկրորդ միջանցքը սկսվում է Հյուսիսային Օսիայի Նառ գյուղի մոտ և, անցնելով Հարավայաին Օսիայի տարածքով, ավարտվում է Գորի քաղաքում, երրորդ միջանցքը տեղակայված է Կազբեգի-Վերին Լարս հակիչ-անցագրային կետերի միջև:
Վրացական իշխանությունները մեկնաբանելով շվեյցարական ընկերության հետ ստորագրված պայմանագիրը՝ ընգծում են, որ այն որևէ կերպ չի շոշափում Վրաստանի սահմանների խնդիրը, քանզի նույն միջանցքները համաձայնագրում սահմանված են աշխարհագրական կոորդինատներով և ոչ թե տեղանուններով:
Միևնույն ժամանակ պետք է նկատել, որ թեմայի հետ կապված հնչող հայտարարություններում առկա է հստակության պակաս: Մասնավորապես, Վրաստանի ԱԳ նախարար Ջանելիձեն հաստատել է, որ SGS-ի պայմանագրի շրջանակներում կիրականացվի երեք միջանցքի կահավորում (անցակետեր, տեխնիկական միջոցներ և այլն): Սակայն Վրաստանի վարչապետ Գեորգի Կվիրիկաշվիլին, պատասխանելով պայմանագրի վերաբերյալ ընդդիմադիր պատգամավորներից մեկի հարցին, նշել է, որ «խոսքը գնում է միայն ֆորս-մաժորային իրավիճակների մասին, երբ Վերին Լարս մաքսային-անցագրային կետի ուղղությամբ լինի ձյուն կամ սողանք: Միայն այդ դեպքում այս մեխանիզմը կկիրառվի Ցխինվալիի ուղղությամբ՝ փաստաթղթի տեքստի ճշգրիտ համապատասխանությամբ»: Վրացական իշխանությունների հայտարարություններում առկա հստակության որոշակի պակասը միտումնավոր քա՞յլ է՝ ընդդիմությանը չբորբոքելու համար, թե՞ պարզապես համաձայնագրի իրականացումը լինելու է մասնակի, դեռևս պարզ չէ: Սակայն հստակ է, որ Լարսին այլընտրանք հանդիսացող որևէ միջանցքի շահագործման դեպքում դրանցից օգտվելու են նաև երրորդ երկրները, այդ թվում՝ Հայաստանը:
Հատկանշական է, որ վրացական ընդդիմությունը, մասնավորապես՝ Միացյալ Ազգային շարժումը, հանդես է եկել համաձայնագրի քննադատությամբ, ինչն առավել քան տարօրինակ է, քանզի հենց այդ կուսակցության և մասնավորապես նրա առաջնորդ Միխեիլ Սահակաշվիլիի իշխանության օրոք է համաձայնագիրը ստորագրվել: Բացի այդ, Ադրբեջանի «բարեկամ» որոշ վրաց ընդդիմադիրներ անգամ բացահայտ իրենց դժգոհությունն են հայտնում, որ Ռուսաստանին կապող նոր միջանցքներից կարող է օգտվել նաև Հայաստանը:
Ինչ վերաբերում է ռուսական կողմի և շվեյցարական ընկերության միջև պայմանագրի ստորագրմանը, ապա, էական խոչընդոտներ դրա համար թերևս չկան, ինչը հիմք է տալիս ենթադրելու, որ առաջիկայում այդ պայմանագիրը ևս կդառնա իրականություն:
Հաշվի առնելով բնակլիմայական պայմանների պատճառով Վերին Լարս-Կազբեգի անցակետի գործարկման սահմանափակ հնարավորությունները (հատկապես ձմռանը)՝ 2011 թվականի համաձայնագրի իրականացումը և այլընտրանքային ևս երկու միջանցքների ստեղծումը բավական կարևոր է տարածաշրջանի բոլոր երկրների, այդ թվում Հայաստանի համար: Ուստի անհրաժեշտ է, որ հայկական կողմը ևս փորձի հնարավորության սահմաններում իր ներդրումն ունենալ այդ համաձայնագրերի արագ կյանքի կոչման գործում:
-
16:17
ՀԱՐԳԵԼԻ՛ ԸՆԹԵՐՑՈՂ
-
16:16
Հանրապետությունում առաջիկա օրերին օդի ջերմաստիճանն աստիճանաբար կնվազի 8-10 աստիճանով
-
16:11
Հոկտեմբերի 7-ին ԱՊՀ-ի ոչ պաշտոնական գագաթնաժողով նախատեսված չէ. Պեսկով
-
16:10
Ադրբեջանի ԶՈՒ կրակի հետևանքով հայկական կողմում կան տուժածներ․ ՀՀ ՊՆ
-
16:00
ԼՂ-ից բռնի տեղահանված առանց ուղեկցողի մնացած 20 երեխա և 216 տարեց գտնվում են ՀՀ աշխատանքի և սոցիալական հարցերի նախարարության հոգածության ներքո
-
15:30
Իրանը կողմ է տարածաշրջանի համար շահավետ տրանսպորտային հաղորդակցությունների զարգացմանը, սակայն ոչ՝ միջազգային սահմանների փոփոխությանը
-
15:10
Պետք է միջոցներ ձեռնարկել Ադրբեջանի կողմից սպառնալիքները կասեցնելու համար. իսպանացի պատգամավորը Գորիսում է
-
14:54
Ադրբեջանի ԶՈՒ-ն կրակ է բացել Կութի հատվածում տեղակայված հայկական դիրքերի անձնակազմի համար սնունդ տեղափոխող մեքենայի ուղղությամբ
-
14:46
Մեր երկրները միևնույն մարտահրավերներն ունեն. կիպրոսցի խորհրդարանականը՝ Ալեն Սիմոնյանին
-
12:00
Ֆրանսիայի ԱԳ նախարարը կայցելի Հայաստան
-
11:30
Սամվել Շահրամանյանն ու մի խումբ պատասխանատուներ կմնան ԼՂ-ում՝ մինչև որոնողափրկարարական աշխատանքների ավարտը
-
11:03
ՄԱԿ-ի առաքելությունը շատ, շատ, շատ օգտակար է Արցախի անապատում. Ժան-Քրիստոֆ Բյուսոն
-
10:43
Ադրբեջանի փոխվարչապետն այսօր կմեկնի Ստեփանակերտ
-
10:07
Սենատոր Գարի Փիթերսը ներկայացրել է օրինագիծ, որն արգելում է ԱՄՆ օգնությունն Ադրբեջանին
-
09:38
Խումբն Արցախում կմնա` մինչև զոհվածների աճյունների ու անհետ կորածների որոնողափրկարարական աշխատանքների ավարտը. Թադևոսյան
-
20:26
Ժամը 18։00-ի դրությամբ ԼՂ-ից բռնի տեղահանված 100․480 անձ արդեն Հայաստանում է
-
19:54
Ադրբեջանի պաշտպանության նախարարությունն ապատեղեկատվություն է տարածել
-
15:25
Օդի ջերմաստիճանը կնվազի 7-10 աստիճանով, սպասվում է անձրև և ամպրոպ
-
13:16
Միացյալ Թագավորությունը 1 միլիոն ֆունտ ստեռլինգ կհատկացնի՝ աջակցելու Լեռնային Ղարաբաղից բռնի տեղահանվածներին
-
12:25
Հայաստան է ժամանել բռնի տեղահանված 100 հազար 417 արցախցի
օրվա
շաբաթվա
ամսվա
Խոնավություն՝ %
Քամի՝ կմ/ժ